Adventure Awaits!

7 januari 2016 - Halsteren, Nederland

Het is bijna zover, maandag 15 februari gaat mijn reis beginnen en vlieg ik naar Nieuw-Zeeland. Je kunt al wel raden dat Australië natuurlijk niet overgeslagen gaat worden. Tja, als ik dan toch in de buurt ben ;)

Ik heb 6 weken de tijd om het avontuurlijke Nieuw-Zeeland te ontdekken. Alle tijd dus om beide eilanden te bezoeken. Je leest het overal, je hoort het van mensen die er geweest zijn, en de foto’s liegen er niet om…. Nieuw-Zeeland is hét land voor de natuurliefhebber en voor wie van adrenaline houdt. Eén van de hoogtepunten die ik daar toch wel hoop mee te maken is een ontmoeting met walvissen, orka’s en dolfijnen in Kaikoura. En met een beetje geluk ga ik dit in mijn eerste week al ervaren. Fingers crossed! Daarnaast heb ik mijzelf voorgenomen om de adrenaline op te zoeken door te gaan skydiven. Juist ja, uit het vliegtuig springen en hopen dat je parachute open gaat! Pfff, als ik er aan denk begint mijn maag al te draaien. Dit is wel een beetje mijn grensverleggende uitdaging maar ik ga het gewoon doen! (Dit nog 100 keer tegen mezelf zeggend).

Op 31 maart verlaat ik Nieuw-Zeeland en is het tijd om Down Under te gaan. Australië, here I come! Ik begin in Melbourne en zal vanuit daar een roadtrip langs de Great Ocean Road maken naar Adelaide toe. Vanuit Adelaide boek ik een tour naar de Outback, op zoek naar de cultuur van de Aboriginals, slapen onder de sterrenhemel, maar ook slapen onder de grond, de Ayers Rock bewonderen en mooie tochten maken door Kata Tjuta en Kings Canyon. Ik hoop op een fantastische ervaring! In Alice Springs vlieg ik terug naar Melbourne. Het lijkt me onwijs leuk om als vrijwilliger op een Ranch te gaan werken met paarden. Verder ben ik van plan om de oostkust af te reizen tot aan Cairns. Een aantal highlights die ook niet in mijn reis mogen ontbreken zijn de Whitsunday Islands, Fraser Island, Cape Tribulation (regenwoud) en natuurlijk de Great Barrier Reaf. Verder wil ik niet te veel plannen maar juist loslaten en kijken wat er op mijn pad komt. Nieuwe mensen ontmoeten en genieten van het feit dat niks moet.

Op mijn terugreis zal ik halverwege nog een stopover maken in Thailand. In 6 weken tijd ga ik zowel het noorden (Chiang Mai, Pai) als het zuiden van Thailand ontdekken. Daarbij ben ik ook van plan om een grensland te gaan bezoeken, ik ben er echter nog niet helemaal aan uit welk land dat gaat worden. Laos, Cambodja, Maleisië… Als iemand nog een tip heeft, let me know!

Via mijn blog kunnen jullie mijn avontuur gaan volgen. Dus vind je het leuk om op die manier een beetje met mij mee te reizen, volg me dan op lorrainebeen.reislogger.nl

X Lorraine

1. Hennie en rietje rijbroek:
    7 januari 2016
    Leuk lorraine wat n avontuur , we willen je graag volgen .
    Lieve gr van ons
  2. Natascha Beumer:
    7 januari 2016
    Lieve Lorraine! Super gaaf!!!
    Weet zeker dat je het onwijs tof gaat hebben.
    Een tip heb ik zeker!
    Na Thailand doorreizen naar Myanmar! Heb zojuist dit prachtland bezocht. Heeeeeel gaaf en een échte aanrader! (Wel even online een visum regelen)
    Liefs! Natascha
  3. Traveljunk Leo:
    7 januari 2016
    Hoi Lorraine, uit ervaring weet ik dat dit de reis van je leven gaat worden waar je heel je leven met plezier op terug ga kijken. Ik ga je zeker volgen, helaas vanachter mijn computer. Ik zou graag mee gewild hebben om je alle mooie plekjes te laten zien. Maar goed, pluk de dag, geniet van je reis en heel veel plezier toegewenst!!!
  4. Jennifer:
    8 januari 2016
    Lieverd, ik gun het je zo!!! Het wordt de reis van je leven!!! Met veel liefde en super veel interesse ga ik je volgen!!!! ❤️
  5. Leoni:
    8 januari 2016
    Trots op jou!!! Nu al benieuwd naar al je verhalen!
    Dikke kus
  6. Kees en Jeanne Been:
    11 januari 2016
    Lieve schat, het gaat nu bijna eindelijk gebeuren, kan me voorstellen dat de zenuwen door je lijf gieren van spanning maar vooral van trots, Go girl je kan het. Wij wensen je ook super veel plezier, het is een onwijs mooie route die je wil gaan volgen en wij willen heel graag op afstand bij je zijn. Lieve schat voorzichtig en heel veel liefs van ons dikke knuffel .
  7. Anna:
    11 januari 2016
    Ik ga je volgen. Je bent wel erg dapper om dat te doen.
  8. Chris:
    12 januari 2016
    Spannende tijden Lorraine, geniet van de voorpret. Xxx
  9. Diana Vergouwen:
    12 januari 2016
    Lieve Lorraine,zeker ga ik je volgen op je avontuur.Beloof me dat je goed op jezelf zal passen,dan zal ik een beetje op het thuisfront passenDat het de reis van je leven mag worden lieverd!!!xxx
  10. Esli:
    15 januari 2016
    Lieverd, ik vind het zo spannend!! Moet ik m'n beste vriendinnetje een half jaar gaan missen.....! Maar ik gun het je van harte hoor! Maar ik zie wel op tegen de 15e
    Xxxx
  11. Lian van Tilborgh-Lambregts:
    19 januari 2016
    Een hele mooie uitdaging voor het komende jaar,en geniet ervan meid.Ga je zeker volgen!!! Trots op jouw!!
  12. El Linterman:
    27 januari 2016
    Hoi Lorraine, alvast een goede reis, ga je volgen! Gr.
  13. Femke:
    27 januari 2016
    Heel veel plezier met je avonturen ik ga alles colgen op je blog het gaat een groot avontuur worde.
  14. Priscilla:
    2 februari 2016
    Ohhhhh het is al februari!!
  15. Bjorn:
    8 februari 2016
    Het is bijna zover. Hier een nummer om in de stemming te komen, wellicht wat overbodig
    Geniet van alle mooie dingen die je gaat doen en ervaren.
  16. Patries:
    13 februari 2016
    Heej Lorraine !!
    Het komt nu wel heel dicht bij ! Morgen je afscheidsfeestje nog en dan ga je ..... !! Ik wens je alle geluk en een fantastische reis ! Ik denk aan je en ga je volgen. Liefs Patries
  17. René Sylvia en Dennis:
    13 februari 2016
    Vele maanden van dromen en voorbereidingen is het dan eindelijk zover dat je aan een geweldig mooi avontuur mag beginnen. We leven en lezen graag met je mee. Wij bidden voor een veilige reis.
    Dikke knuffels van ons.
  18. Kristel:
    15 februari 2016
    Hi Lorraine,
    Vandaag is t dan zover... Eindelijk gaat je reis van start! Wat super spannend maar ook fijn dat je nu eindelijk gaat doen wat je al zo lang wilde doen. Wij gaan je zeker volgen. We wensen je een hele goede en veilige trip! Doe voorzichtig maar ga vooral genieten, genieten en genieten! Veel liefs Marcel, Kristel en ook van Tijn
  19. Jeannette en Gerard:
    15 februari 2016
    Veel plezier lieverd! Geniet van alle momenten, alle mooie dingen xxxxxxx
  20. Ashley:
    16 februari 2016
    Lieve lor!
    Geniet van alles wat op je pad gaat komen! Heel veel plezier!
    Xxxx
  21. Corry:
    16 februari 2016
    Hee lieve lorrainne,
    Genieten en nog eens genieten dikke kus